Potravinársky veľtrh Alimentaria patrí medzi jedno z najväčších podujatí svojho druhu na svete. Cieľom tejto akcie je odprezentovať výnimočné gastronomické produkty krajín a ich kultúru s nimi
spojenú.
Tento rok sme mali ako jedna z mála firiem možnosť ísť prezentovať Slovensko vďaka nami vyrobeným ovocným destilátom TATOVA, ktoré sú pre náš národ tak tradičné.
A takto vyzeral práve náš stánok
Po príchode na miesto konania nám veľkosť a vybavenosť výstavy Alimentaria veľmi učarila. V tom momente sme si uvedomili, že sme prišli na miesto kde sa hrá “prvá” liga. Popravde nám aj oči vypadli nad rôznorodosťou prezentovaných gastronomických produktov. Zastúpenie krajín a firiem, prítomných na výstave nemal konca. Vďaka skvelo zorganizovanému priestoru sa jednotlivé oblasti gastronómie združovali na základe nielen typu ale aj krajín, ktoré majú k sebe najbližšie. Samozrejme
náš Slovenský pavilón sa nachádzal hneď vedľa Českého, či Poľského. Po prvý raz sme ale boli prekvapení, že sme konečne boli v niečom lepší ako okolité krajiny a dizajn a vybavenosť nášho pavilónu prevyšovala úroveň okolitých štátov. Za celkovú úroveň a prezentáciu Slovenska vďačíme
spoločnosti SARIO, bez ktorej by sme nemohli prezentovať TATOVE destiláty v Barcelone. Náš cieľ bol jednoduchý. Priblížiť chuť a vônu slovenských ovocných destilátov širokému svetu. Preto sme nečakali kým návštevníci prídu za nami, ale našu pálenku sme roznášali po celom výstavisku aby sa jej chuť dostala k čo najväčšiemu počtu ľudí.
Veľmi nás bavilo ponúkať naše produkty ľudom z celého sveta, ktorí v živote nepočuli o tradičnej Slovenskej domácej. Po dôkladnom odprezentovaní výrobného procesu a surovín z ktorých vzniká naša pálenka sme nechali návštevníkov degustovať TATOVU. Prvotná otázka bola zvyčajne či sa
nejedná o vodku, keďže ľudia si tieto dva druhy alkoholu vizuálne ľahko pomýlia. Preto sme následne nechali návštevníkov skúsiť uhádnuť druh alkoholu len vďaka čuchu. Každý hneď spoznal prenikavú vôňu ovocia a preto si uvedomil, že o vodku sa nemôže jednať. Ponúkali sme celý sortiment našej značky a tým, že sme boli práve v Barcelone tak ľudom najmä chutila naša mandarinkovica. Darmo južania sú navyknutí na vôňu a chuť citrusového ovocia a aj keď sú zvyknutí na alkoholovo slabšie
drinky tak po prvotnom vydesení, že áno tento alkohol má 45 až 50% alkoholu, tak keď ochutnali a zistili ako aj silnejší alkohol môže byť jemný a ľahodný so zachovaním esencií svojho ovocia vo veľkej väčšine bez zaváhania vyskúšali aj ostatné TATOVE pálenky.
Príjemnú atmosféru výstavy Alimentaria potvrdzujú aj priateľstvá, ktoré sme si medzi ostatnými vystavovateľmi vytvorili behom 3-och dní. S veľkou väčšinou našich nových kamošov sme si navzájom vymieňali skúsenosti z vlastnej krajiny a uspokojili hľad a aj smäd počas dlhých dní na výstavisku. Ku koncu sme samozrejme uskutočnili zopár bátrových obchodov a aj vďaka tomu sa slovenská pálenka dostane do Belgicka, Grécka, Španielska, Peru, Česka, Poľska a mnohých ďalších krajín. Na tento 3 dňový veľtrh budeme spomínať ešte dlho, na všetky kontakty a kamarátstva ktoré sme
získali a dúfame, že v blízkej budúcnosti budeme môcť ísť prezentovať Slovensko aj do ďalších kútov sveta.
TATOVA